пʼятниця, 13 листопада 2015 р.

Блог - освітнє середовище для учнів, учителів, батьків

   Стрімкий розвиток інформаційних технологій – прогресивна реалія сьогодення, яка так чи інакше є дотичною до усіх сфер життя. Прискорення темпу життя, збільшення обсягу інформації, що впливає на сучасну людину, потребує від неї вміння швидко знаходити необхідне рішення, використовуючи для цього пошукові методи, користуючись великою кількістю різноманітних джерел інформації.
   Інформатизація навчального процесу – це процес підготовки та передачі інформації учням, основним засобом здійснення якого є комп’ютер, який в силу своєї універсальності допомагає ефективно вирішити завдання розвитку особистості учня, прискорює процес оволодіння ним навчальним матеріалом, створює умови для здійснення дитиною самоконтролю при вирішенні навчальних завдань, розширює інформаційний простір навколо учня, надаючи йому право вибору джерела навчальної інформації. До того ж, це досить потужний інструмент, що підвищує мотивацію навчальної діяльності учня, який сьогодні в мережі Інтернет орієнтується подекуди навіть краще за дорослих.


    Учитель не може залишатися осторонь, адже одним із ключових компонентів професійної компетентності сучасного вчителя є інформаційна компетенція. Оскільки інформаційний простір сьогодні безмежний, вчитель часто дає учням завдання, що передбачає пошук інформації у всесвітній павутині. Даючи завдання, яке передбачає користування ресурсами мережі Інтернет, слід враховувати, що, користуючись пошуковими сервісами,  дитина неодмінно зіштовхнеться з великою кількість небажаної інформації, чи інформації, яка відволікатиме  її увагу  від певної теми (особливо при користуванні поза межами школи). Саме на це розраховують численні реклами, заклики до ігор, спливаючі банери.
     Тому вважаю, що вчитель повинен  учнів спрямувати, яким шляхом піти, щоб дитина не «блукала», а чітко «йшла»  у пошуку необхідної інформації. Це можна забезпечити, даючи конкретні адреси сайтів, на яких  викладена потрібна інформація, та  ведення вчителем освітнього блогу.
   Слово "блог" порівняно недавно отримало поширення серед учителів. До цього воно було популярним серед  інших вікових та професійних груп.Сьогодні в інтернет-середовищі велику популярність набуває використання блог-технологій (веб-журнал, або блог, «мережевий журнал подій»), які дозволяють здійснювати швидку і доступну публікацію в Інтернеті різних даних (фото, графіка, презентації, відеоматеріали, публікації, таблиці...),організовувати віртуальні спільноти (за інтересами) для інтерактивного спілкування користувачів.  
   Що дає використання блогу для вчителя?   Насамперед- це великий комунікаційний потенціал і можливості, надані блог-технологіями, дозволяють по-новому підійти до вирішення таких питань організації навчання, як:
·        здійснення спільної роботи під наглядом модератора (вчителя), що істотно розширює ефективність групової навчальної діяльності;
·        можливість побудувати освітній маршрут для учнів (створення посилань на потрібні сайти) з метою формування інформаційної культури учнів;
·        організація особистого інформаційного простору вчителя і учнів, в якому підсумовуються  всі документи  та  повідомлення, які зберігаються в одному місці (для вчителя  це своєрідна тека із збереженням потрібної інформації, яка  поступово накопичується);
         забезпечення оперативного та надійного зв'язку між учнем і вчителем для вирішення питань, отримання відповідей, обговорення поточних проблем і організаційних моментів;
      зручність додавання, читання та пошуку потрібних повідомлень дає можливість для розгортання конструктивних дискусій, які є невід'ємною частиною педагогічного процесу;
        надання учням можливостей для обміну інформацією один з одним для самостійної роботи та взаємонавчання;

   Що ж отримує вчитель, адже ведення блогу – справа, що потребує часу, якого і так не вистачає?

Вчитель,роблячи записи у блозі,  вдосконалює культуру писемного мовлення;
       цікавлячись новинками учительської спільноти, розширює власний світогляд;
        цитуючи інших учителів,  переймає краще, що у них є;
      підтримуючи (шляхом читання і коментування) блоги колег,  сприяє утворенню професійної учительської спільноти в Мережі;
        використовуючи нові веб-інструменти,  безперервно вдосконалює свої ІКТ-навички.

      Найвищою винагородою для учителя, безперечно, є авторитет серед учнів, бачення того, що діти мають бажання творити, прагнуть поділитися надбаннями з іншими.
     Не секрет, що кожен учитель вважає  свій предмет важливим і цікавим. Як зацікавити учнів ним? Можна  скористатися новим (додатковим) інструментом-блогом,розміщуючи в ньому цікаві матеріали, корисні посилання, інтерактивні тести; створюючи колекцію навчальних матеріалів, відеоуроків; організовуючи онлайн роботу; просто розширюючи межі вашого спілкування з учнями, колегами!



Немає коментарів:

Дописати коментар